Чрвена армија

Iz Medžuviki, svobodnoj encyklopedije
(Redirected from Črvena Armija)
Jump to navigation Jump to search
Неофициална застава чрвеној армије. Армија Советского сојуза никогда имела официалну заставу.

Чрвена армија (рус.: Красная армия) была армија и војенна авијација Русској Советској Федератовној Социалистическој Републикы и, за 1922 годом, Советского сојуза. Большевикы створили армију за Русској Граджанској Војны, в битке против Белој армији, ктора бојевала дльа царьа. За 1946 годом, Армија, вместу с морьско-војенными силами, створила главны складник Вооружјене Силы Советского Сојуза.

Чрвена армија была велье важна за Другој Светској Војны дльа победа против Нацистичкој Немције. На взходној фронту, Чрвена армија борила се против около 80% немичској армије подчас војну.[1]

Конфликти[praviti | praviti kod]

Русска Граджанска Војна[praviti | praviti kod]

Русска Граджанска Војна (рус.: Гражданская война в России) была граджанска војна в Россије од 1917 года до 1923 года. Тута војна имала три периоди.

  1. Октобр 1917 - новембр 1918, од Большевичној револуције до конеца Првој светској војны.
  2. Јануарь 1919 - новембр 1919, Бела армија издавала се идти впред, и поразила Чрвену армију на всих фронтах. Лев Троцкиј реформовал своју армију, и атаковал Белу армију. Коло Новембр, солдати Белој армије были пополно измучени, и Чрвена армија вшела Ростов-на-Дону.
  3. 1919 - 1923

Зимова Војна[praviti | praviti kod]

Зимова Војна (рус.: Зимняя война; фин.: talvisota) была битка меджу Советскым сојузом и Финландијоју од 30. новембра 1939 до 13. мареца 1940. Војна штартовала по советскому нападу - само три месеци за начелом Другој светској војны - и закончила с Московскым договором. Чрвена армија имала три рази выше солдати чем Финландија, тридесети разов выше самолети и сто разов выше танки, але јешче изгубила, тому же солдати не имали мотивацију, и армија имала многи неизкушени офицери.

Друга Светска Војна[praviti | praviti kod]

Друга Светска Војна (в Россије такоже знајемы како Велика Отечствена војна, рус.: Великая Отечественная война) была највечша војна ктора Чрвена армија бојевала. Советскы сојуз изгубил скоро 9 милион солдатов, и вокруг 20 милион льуди, јестли такоже числите цивили.

Жрла[praviti | praviti kod]

  1. Норман Девис. How we didn't win the war . . . but the Russians did (на англијском). Sunday Times, 2006. "Since 75%–80% of all German losses were inflicted on the eastern front it follows that the efforts of the western allies accounted for only 20%–25%"

Внешнье линкы[praviti | praviti kod]