Чрвена армија

Iz Medžuviki, svobodnoj enciklopedije
(Bylo prěadresovano iz Črvena armija)
Jump to navigation Jump to search
Неофициална застава чрвеној армије. Армија Советского сојуза никогда имела официалну заставу.

Работническо-сељанска Чрвена армија (рус.: Рабоче-крестьянская Красная армия), кратко знајема ако Чрвена армија (рус.: Красная армия), была армија и војенна авијација Росијској советској федеративној социалистическој републикы и, за 1922 годом, Советского сојуза. Большевикы створили армију за Росијској граджанској војны, в битке против Белој армији, ктора бојевала дља царьа. За 1946 годом, Армија, вместу с морьско-војенными силами, створила главны складник Вооружјене силы Советского сојуза.

Чрвена армија была велье важна за Другој светској војны дльа победа против нацистичкој Немције. На взходној фронту, Чрвена армија борила се против около 80% немєчској армије подчас војну.[1]

Конфликти[izměniti | izměniti kod]

Русска граджанска војна[izměniti | izměniti kod]

Русска граджанска војна (рус.: Гражданская война в России) была граджанска војна в Россије од 1917 года до 1923 года. Тута војна имала три периоди.

  1. Октобр 1917 - новембр 1918, од Большевичној револуције до конеца Првој светској војны.
  2. Јануарь 1919 - новембр 1919, Бела армија издавала се идти впред, и поразила Чрвену армију на всих фронтах. Лев Троцкиј реформовал своју армију, и атаковал Белу армију. Коло Новембр, солдати Белој армије были пополно измучени, и Чрвена армија вшела Ростов-на-Дону.
  3. 1919 - 1923

Зимова војна[izměniti | izměniti kod]

Зимова војна (рус.: Зимняя война; фин.: talvisota) была битка меджу Советскым сојузом и Финландијоју од 30. новембра 1939 до 13. мареца 1940. Војна штартовала по советскому нападу - само три месеци за начелом Другој светској војны - и закончила с Московскым договором. Чрвена армија имала три рази выше солдати чем Финландија, тридесети разов выше самолети и сто разов выше танки, але јешче изгубила, тому же солдати не имали мотивацију, и армија имала многи неизкушени офицери.

Друга светска војна[izměniti | izměniti kod]

Друга светска војна (в Россије такоже знајемы како Велика Отечствена војна, рус.: Великая Отечественная война) была највечша војна ктора Чрвена армија бојевала. Советскы сојуз изгубил скоро 9 милионов солдатов, и вокруг 20 милион људиј, јестли такоже числите градников.

Източникы[izměniti | izměniti kod]

  1. Davies, Norman (5 novembra 2006). "How we didn't win the war … but the Russians did" (na anglijskom). The Sunday Times. ISSN 0140-0460. Data dostupa: 21 aprilja 2021.

Внєшње линкы[izměniti | izměniti kod]