Бєлорусскы језык

Iz Medžuviki, svobodnoj enciklopedije
Jump to navigation Jump to search
Језык
Бєлорусскы
бєл.: беларуская мова
Оземје, на кторых бєлорусскы језык јест основны језык споразумєванја, темносинјим.
Обча информација
ОземјаБєлорус и пограничне оземје коло Бєлоруси
Народностбєлоруси
Говоритељи5 милионов (2009[1])
Писменносткирилица
Служебны статус
Служебны језык
Познанны језык меншинств
Језыкова организацијаНационална академија наук Бєлоруси
Језыкова родина

Бєлорусскы језык јест източнословјанскы језык, народны језык бєлорусов. Једин из двох државных језыков Бєлоруси, разом с русскым.

Бєлорусскы језык произходи од староизточнословјанского (дрєвнерусского) језыка, на ктором говорили в Кыјевској Руси. Послє разпада Кыјевској Руси језык на оземјах соврєменној Бєлоруси развивал се в форму, ктора јест знана како рускы или западнорусскы језык. Прва проба стандардизовати и кодификовати језык была послє Росијского повстанја 1917 года. Како једин из източнословјанскых језыков, бєлорусскы дєли многе граматичне и лексикалне својства с иными членами својеј језычној родины. Русскы, русинскы, украјинскы и бєлорусскы схрањајут понєктору взаемну разумливост.

Бєлорусскы језык јест ранимы сугласно Атласу језыков под грозоју Унеско. Сугласно разискыванју влады Бєлоруси в 2009 году 72% бєлорусов говорет дома на русском, а бєлорусскы активно користајут једино 11.9% бєлорусов.

Iztočniky[izměniti | izměniti kod]

  1. "Population classified by knowledge of the Belarusian and Russian languages by region and Minsk City". Belstat.gov.by (na anglijskom). Data dostupa: 2 dekembra 2018.

Vněšnje linky[izměniti | izměniti kod]