Валентина Владимировна Терешкова

Iz Medžuviki, svobodnoj enciklopedije
Jump to navigation Jump to search
Валентина Терешкова в 1969 року

Валентина Владимировна Терешкова (рус.: Валентина Владимировна Терешкова) јест советска космонавтка, росијска инженерка и политичка. Она јест прва жена, ктора полетела в простор, бывша избрана из болье 400 жен и 5 финалисток пилотовати Восток-6 16 јунија 1963 рока.

Да бы вступити в отрјад космонавтов, Терешкова была благородно вкльучена в Војенно-воздушне војска СССР и тако стала првоју цивилкоју, ктора летала в простор.[1]

Пред јеј вербовки в космонавтки, Терешкова работала в текстильном заводе и была парашутисткоју-льубительницеју. После разпушченја првој групы космонавток в 1969 року, она стала видноју членкоју Комунистичној партије Советского сојуза и држала разне политичне должности. Пролетевши 48 ротациј вокруг Земје, Терешкова јест једина жена, ктора была на јединочној просторној мисије.[2][3]

Източникы[izměniti | izměniti kod]

  1. "Valentina Vladimirovna Tereshkova". Yaroslavl Region (na anglijskom). 2016. Data dostupa: 3 aprilja 2016.
  2. "8 surprising facts about stellar career of Valentina Tereshkova, the 1st woman in space". rt.com (na anglijskom).
  3. Dejevsky, Mary (29 mareca 2017). "The first woman in space: 'People shouldn't waste money on wars'". the Guardian (na anglijskom).

Внєшње линкы[izměniti | izměniti kod]