Иосиф Сталин

Iz Medžuviki, svobodnoj enciklopedije
Jump to navigation Jump to search
Иосиф Сталин на Тегеранској конференцији в 1943 року.

Иосиф Виссарионович Сталин (рус.: Иосиф Виссарионович Сталин; 1878–1953) был водитељ Совєтского сојуза (СССР) од 1922 года до својеј смрти. Под јего владоју Совєтскы сојуз је стал могучеју и вече соврєменноју државоју, але подчас јего влады много људиј такоже убили в репресијах и умрєли.

Был роджены како Иосеб Бесарионис дзе Джугашвили 6 декембра 1878 рока в Гори, Грузија. В младости приступил до Росијској социал-демократичној работничској партије. Стал водитељем Совєтского сојуза в 1924 року.

В 1939 року, до почетка Другој свєтовој војны, Сталин подписал договор с нацистичној Нємцијеју, по кторому Совєтскы сојуз втргнул в Пољску и раздєлил оземје влива в Източној Европє, але остал невтралны в војнє. В 1941 року нацистична Нємција нарушила нємецко-совєтскы договор и атаковала СССР, и под јего наказом совєтска армија изпрва поддала ред својих оземиј, але потом поразила Нємцију и захватила јеј главны град Берлин.

В послєдњи рокы својего житја Сталин развезал антисемитску кампанију, в которој ред јеврејев обвинили за, како се тврди, покушенје на совєтскых водитељев. Умрл 5 мареца 1953 рока в Москвє.