Русинскы језык

Iz Medžuviki, svobodnoj enciklopedije
Jump to navigation Jump to search
Језык
Русинскы
rue?русинськый язык, русинська бисїда, руски язык
  Језык вечинства
  Језык меншинства
Обча информација
ОземјаУкрајина, Пољска, Србија, Хрватија, Мадјарија, Румунија
НародностРусины
Писменносткирилица
Служебны статус
Познанны језык меншинствБоснија и Херцеговина, Хрватија, Мадјарија, Румунија, Пољска, Србија и Словакија

Русинскы језык јест децентрализованы језык, состојечи се из нєколикых диалектов, нєкторе из којих имєјут литературне стандарты. Русинскы језык јест националны језык Русинов и изкористаје се јими в Закарпатској области Украјины, източној Словакији, а такоже в Пољскє, Војеводинє (Србија), Славонији (Хрватији), Мадјарији и Румунији. Русинскы језык состоји се из двох диалектных груп: карпаторусинској и јужнорусинској.

Истнује спор, трєба ли разгледати русинскы како оддєлны једины језык с нєколикыми литературными стандартами, како нєколико разных, але родственых језыков, або како диалект украјинского језыка.

Русинскы јест признаны како охранимы језык националного меншинства в Боснији и Херцеговинє, Хрватији, Вугрији, Румунији, Пољскы (како лемковскы), Србији и Словакији.

Русинскы језык имєје три литературных нормы: прешовско-русинска, јужнорусинска (паннонска) и лемковка. Прешовско-русинска јест кодификована норма језыка Русинов източној Словакији — Прешовшчины. Јужнорусинска, або паннонска норма јест кодификована норма језыка Русинов сєверозападној Србији и източној Хрватији. Он имєје множство јужнословјанскых чрт и тым јесе различны од иных русинских диалектов. Лемковска норма јест кодификована норма језыка Русинов (лемков) Пољскы.