Чрна Гора

Iz Medžuviki, svobodnoj enciklopedije
Jump to navigation Jump to search
Хоругва Чрној Горы
Герб Чрној Горы

Чрна Гора (чрногор.: Црна Гора, Crna Gora) јест држава в Југоизточној Европє, повстала по разпаде Србије и Чрној Горы. Ранєје република свезна Социалистичној Федеративној Републикы Југославије (1945–1992), Федеративној Републикы Југославији (1992–2003) и Србији и Чрној Горы (2003–2006). Лежи на брєгє Морја Адрјатыцкого и граничи из Србију, Косовом, Хрватију, Боснију и Херцеговиноју, а такоже Албанију.

Насељенје Чрној Горы јест около 628615 льудиј (на 2016 рок[1]). Главны и највелики град јест Подгорица.

В изходу проведженого 21 маја 2006 референдум незалежности оглашено урвање дотолє јествујучеј федерације из Србију (Србија и Чрна Гора). Конечно парламент Чрној Горы огласил незалежност 3 јунија 2006. Сгодно с уговором свезовој наслєдником дотолє јествујучеј државы Србији и Чрној Горы стала Србија, а Чрна Гора зачела процесы доступа до организациј меджународных. 28 јунија 2006 стала пријета до Организацију сједињеных народов ако 192. член, а од 11 маја 2007 года јест 47. државоју членовоју Совєта Европы. Од 17 децембра 2010 года имаје статус кандидата до Унији Европејској. Од 5 јунија 2017 јест 29. државоју членовоју НАТО.

Източникы[izměniti | izměniti kod]

  1. "World Population Prospects: The 2017 Revision". population.un.org (custom data acquired via website) (na anglijskom). United Nations Department of Economic and Social Affairs, Population Division. Data dostupa: 10 septembra 2017.