Avstralija

Iz Medžuviki, svobodnoj encyklopedije
Jump to navigation Jump to search
Država
Avstralija

ang.: Australia

Zastava Avstralije
Gerb Avstralije

Obča informacija
Polna nazvaSodružstvo Avstralija
Stoličny gradKanbera
Državna formamonarhija
Oficialny jezykanglijsky de facto

Statistika
Površina7 692 024 km²
Naseljenje (2016)24 125 848 ljudij

Ine
HimnAdvance Australia Fair
Valutaavstralijsky dolar (AUD)
KodAU

Avstralija na kartě

Avstralija, oficialjno Sodružstvo Avstralija (ang.: Commonwealth of Australia), jest država na česti světa s tymže imenem. Susědnymi državami sut Papua Nova Gvineja, Indonezija i Vozhodny Timor na sěveru, Solomonovy ostrovy i Vanuatu na sěverovozhodu i Nova Zelandija na jugovozhodu. Površina Avstralije jest 7 692 024 km². Naseljenje Avstralije jest ok. 24 125 848 ljudij (na 2016 rok[1]). Glavny grad jest Kanbera, najveliky grad jest Sidni.

Avstralija jest federalna parlamentska konstitucijna monarhija. Vhodi v Organizaciju Sjedinjenyh Narodov i Společnost narodov. Valuta Avstralije jest avstralijsky dolar.

Historija[praviti | praviti kod]

Domorodno naseljenje Avstralije do odkrytja evropejcami v 1770 roku vo glavě s Džejmsom Kukom žilo primitivnoobčinym strojem. V 1778 roku bylo osnovano prvo britansko poseljenje — Sidni. Potom britancy osnovali v Avstralijě kolonije: v 1824 roku — Novy Južny Vels, v 1829 — Zapadnu Avstraliju, v 1836 — Južnu Avstraliju, v 1851 — Viktoriju, v 1859 roku — Kvinslend. Do 1868 roka ozemja Avstralije koristali ako město odsěděnja britanskyh zločincev. V 1901 roku zakonom britanskogo parlamenta avstralijske kolonije sjedinili v federaciju — Sodružstvo Avstralija, ktoromu byla podana vnutrna samovlada.[2]

V roky Prvoj světovoj vojny Avstralija vojevala na straně Antanty, v Drugoj světovoj vojně — na straně antihitlerovskoj koalicije. V 1950–1953 rokah učestvovala v Korejskoj vojně, v 1965–1971 rokah — vo Vietnamskoj vojně na straně SŠA.[2]

Administrativno děljenje[praviti | praviti kod]

Avstralija deli se na 6 krajin i 2 ozemj:

Iztočniky[praviti | praviti kod]

  1. World Population Prospects: The 2017 Revision, custom data acquired via website (na anglijskom). United Nations Department of Economic and Social Affairs, 2017
  2. 2.0 2.1 Olena Kovaljčuk. Австралія (na ukrajinskom). Енциклопедія історії України, 2003

Vněšnje linky[praviti | praviti kod]